16 May 2011

-Best Weekend-

Assalamualaikum

Hari Jumaat Malam Sabtu

last weekend mmg sejarah dlm idup aku
rase mcm mak aku dh..aktiviti masak memasak bemula...
pd mulanye ajak liyana n ayu...sesaja la jemput tuk makan2...
tp lain pulak jd nye...kebetulan mak nk singgah umah kami n aku tgh masak plak...
aku suh mak tggu n kami makan sesama...best je walaupun xsedap ke entah!!!

aku dok tggu liyana dtg n dlm masa sama angah cl...tanye tgh wat ape...
aku pun jemput la dtg umah coz masa ni yg kami tggu...
angah n liyana pun dtg...mmg mlm tu rezeki la bg kami...
sonok sgt2...

Menu mlm tu:
sotong oriental ( resepi cadangan Cik Nana )-cara2 nye klik sini
sayur campur ( brokoli,cendawan n fish ball )
sup kosong ( hidangan utk kirana )
Bee hoon ( Ala-ala awe-pandai jugak aku buat )

Hari Sabtu

syg i keje so mlm td dok bincang ngan kakak ipar tuk p jakel...
so mls nk follow en.suami p keje...
sy pun ke jakel...
b4 en suami ke kerja sy siap2 masak la dulu...

Menu Sabtu:
 Nasi Goreng pedas
Telur Dadar
Ikan Kering ( rasa2 masin )

Menu Malan Sabtu:
Makan kt luar coz dh penat masak...hehehhe...nasib baik en suami memahami...

Hari Ahad

ari ahad xde aktiviti pun...so dok umah masak lagi...

Menu Ahad:
Nasi putih
sambal ikan
sayur masak air
ikan kering
telur hancur

n dok umah smpi mlm...makan tido n makan...hehhe...
pas2 dh tgah malam xleh tido...
n paksa jugak tido dan melelapkan mata jam 4 pagi...
so kite sambung cite lain yeak!!!
(sory no picture,so agak bored skit la)

No comments:

Post a Comment